Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’nın ana görevi,  üniversitemiz öğrencilerine, aday öğrencilere ve velilere kayıt ve ödeme süreçleri hakkında doğru ve eksiksiz bilgi vermek, ilgili yönetmelikler çerçevesinde öğrencilerimiz ile kayıt kabul ve dokümantasyon süreçlerini yönetmektir.

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yerine getirilen  işlemler üç ana kategoride yer alır :

  1. Genel Öğrenci İşlemleri  
  2. Öğrenci Mali İşleri (Muhasebe)
  3. Fakülte ve Öğrenci İşleri Asistanları

Çalışma Saatlerimiz (*)

Pazartesi – Cuma 08:00 - 16:30 saatleri arasındadır.

Resmi tatillerde kapalıdır.

(*) Yeni Kayıt dönemi olan Temmuz ve Ağustos aylarında hafta sonu açıktır.

Genel Öğrenci İşleri

Öğrenci İşleri ekibi, öğrenciler ile ilgili aşağıda yer alan genel öğrenci işlemlerini, üniversitemizin ilgili yönetmelikleri ve düzenlemeleri çerçevesinde ve  öğrencilerin akademik danışmanları ve fakülte sekreterlikleri ile koordinasyon içinde yerine getirir.

  • Kayıt Kabul İşlemleri (Yeni kayıtların alınması)
  • Öğrenci Evrakları (öğrenci belgesi, transkript vb.)
  • Yatay Geçiş
  • Muhaceret (Öğrenci oturma izni)
  • Askerlik Belgesi
  • Kayıt Silme
  • İzin / Kayıt Dondurma
  • Öğrenci Kimlik kartlarının hazırlanması
  • Dilekçeler
  • Mezuniyet İşlemleri (Mezuniyet Belgesi / Diploma / Diploma Eki)
  • T.C. uyruklu öğrenciler için YÖKSİS işlemleri (e-devlet)
  • Öğrencilerle ilgili her türlü evrakların arşivlenmesi
  • Öğrenim ücreti ve ödeme işlemleri
  • Kayıtlar (ilk kayıt, kayıt yenileme, kayıt sildirme)
  • Öğrenci İşleri Bilgi Sistemi (Öğrenci bilgi sistemi ) işlemleri
  • Akademik takvimin hazırlanması
Öğrenci Mali İşleri (Muhasebe)

Öğrenci Mali İşleri ekibi, öğrencilerin ödemeleri ile ilgili aşağıda yer alan öğrenci işlemlerini yerine getirir.

Öğrenci Harç Yatırım İşlemleri:

Eğitim harcı, sosyal etkinlik, staj, uçuş giderleri, transkript ücretleri vb.

Önemli Hatırlatma : Muhasebe bölümü  sadece kredi kartı ile ödeme kabul etmektedir. Nakit ödemeler kampüste yer alan  Near East Bank şubesi, havale ve eft İşlemleri ise  T.C. İş Bankası hesaplarımız üzerinden yapılmaktadır.

Banka Hesap Bilgileri

Ödeme Yöntemi Seçenekleri :

  1. Peşin
  2. Bu ödeme yöntemini seçen öğrenciler için son ödeme tarihi: 8 Eylül.

  3. Dönemlik iki taksit
  4. Bu ödeme yöntemini seçen öğrenciler için taksitlerin son ödeme tarihleri: 8 Eylül ve  8 Ocak.

  5. Sekiz taksit

Bu ödeme yöntemini seçen öğrenciler için taksitlerin son ödeme tarihleri: 8 Eylül, 8 Ekim, 8 Kasım, 8 Aralık, 8 Ocak, 8 Şubat, 8 Mart, 8 Nisan.

%3: Dönem içinde aylık taksitinin son ödeme günü geçmesi durumunda(taksit başı) ve yaz okulu ücreti gecikmelerine uygulanır.
%5: Bir önceki dönemden kalan borca uygulanır.
%10: Dönemlik harcından fazla borcu bulunan ve bir önceki seneden kalan borca uygulanır.

Öğrenci Statülerinin Belirlenmesi

Aktif öğrenci: Mevcut akademik dönemde eğitim harcını yatırıp kaydını Öğrenci Mali İşlerinden (Muhasebe) açtırmış öğrenci.

Pasif öğrenci: Mevcut akademik dönemde eğitim harcını yatırmayıp kaydını Öğrenci Mali İşlerinden (Muhasebe) açtırmamış öğrenci.

Ders Kayıt İşlemleri

Aktif statüdeki öğrenciler Fakülte ve Öğrenci İşleri Asistanlarından, Öğrenci bilgi sistemi erişim şifrelerini aldıktan sonra kendileri veya danışmanlarıyla birlikte ders kayıt işlemlerini yapabilirler.

Önemli Hatırlatma :  Staja ve uçuşa gidecek öğrenciler,  Öğrenci Mali İşlerine (Muhasebe) uğrayıp kayıtlarını yeniledikten sonra staj veya uçuş işlemlerini başlatabilirler.

Ara Sınav - Vize /Final / Bütünleme Sınav Giriş İşlemleri

Öğrenci Mali İşleri (Muhasebe) bölümü tarafından onay almış öğrenciler, Sınav Giriş Belgelerini Öğrenci bilgi sistemi öğrenci portalından temin etmektedirler. Sınav Giriş belgesi olmayan öğrenciler sınava alınmamaktadır.

Vize Sınavı Giriş Belgesi : dönemlik harcın yarısının (1/2) ödenmiş olması gereklidir.

Final + Bütünleme Sınavı Giriş Belgesi: dönemlik harcın tamamının ödenmiş olması gereklidir.

Önemli Hatırlatma :  Sınav Giriş Belgelerinin onayları öğrenci bilgi sistemi üzerinden otomatik olarak verilir. Sınav öncesinde her öğrenci kendi sorumluluğunda giriş belgelerini print (çıktı) almaları gerekmektedir. Sınav haftasında sorun yaşamamak adına, sınav haftasından önce belge alınabilirliği öğrenciler tarafından mutlaka kontrol edilmelidir.

Örnek Sınav Giriş Belgesi

Fakülte ve Öğrenci İşleri Asistanları

Fakülte ve Öğrenci İşleri Asistanları fakültelerde öğrencilere yakın olarak görev yapmakta ve fakülte öğrencilerine aşağıdaki konularda yardımcı olmaktadır:

  • Öğrenci bilgi sistemi öğrenci portalına erişim şifresi sağlama
  • Öğrenci danışmanının atanması
  • Akademik talepler ile ilgili koordinasyon (yaz okulu başvuruları, not itiraz dilekçeleri, vb.)
  • Ders saydırma (muafiyet) işlemlerinin öğrenci danışmanına yönlendirilmesi
  • Öğrenci-Akademisyen arası iletişimi sağlanması
  • Staj sigorta işlemleri
Ekibimiz

Öğrenci İşleri Başkanlığı

Genel Öğrenci İşleri

Fakülte ve Öğrenci İşleri Asistanları
Öğrenci Hizmet Bedeli
  • Öğrenci Belgesi
  • E-devlet işlemleri (Askerlik erteleme, pasaport bilgisi, mezuniyet bilgisi, aktif-pasif öğrencilik vb bildirimleri)
  • İngilizce Hazırlık Okulu yazısı
  • Diploma Onay İşlemleri
  • Diploma Tescil İşlemleri
  • Diploma Eki
  • Geçici Mezuniyet Belgesi
  • Mezun şartlarını tamamlama yazısı
  • Disiplin Yazısı
  • Psikolojik Danışmanlık Hizmetleri
  • Online Hizmetler
  • Şehir içi- şehir dışı ulaşım hizmeti
  • Otopark
  • İnternet
  • Kütüphane hizmetleri
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Girne ve YDÜ’de yapılan tüm etkinlikler (seminerler, workshoplar, bahar şenlikleri, yarışmalar, kulüpler, konserler vb)
  • YDÜ kampüsündeki spor alanlarının kullanımı (spor salonu, olimpik kapalı havuz vb)
İletişim
İletişim Bilgileri
E-posta: ogrenciisleri@kyrenia.edu.tr
Tel: +90 392 650 26 00
Dahili: 4401 ve 4402
Faks: +90 392 650 26 50