Girne Üniversitesi Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi Havacılık Yönetimi Bölümü tarafından 10 Aralık 2020 tarihinde “Covid 19’un Havayolu Endüstrisine Etkileri ve Covid-19 Sonrası dönemde İzlenecek Stratejiler” Paneli düzenlendi.
Havacılık Yönetimi Bölümü Başkanı Yard. Doç. Dr. Nalan Gelirli, Faredirect’in kurucu ortağı ve CCO’su ve Girne Üniversitesi yarı zamanlı öğretim görevlisi MSc Nevzat Arşan ile Faredirect Kurucu Ortağı ve CEO’su Niels Colemont, akademisyenlerin ve öğrencilerin ilgi gösterdiği panele konuşmacı olarak katıldı.
Açılış konuşmasında Nalan Gelirli, Pandemi dönemine ve havacılık sektörüne etkilerine değindi.
MSc. Nevzat Arşan konuşmasında havacılık sektöründeki en büyük kriz olarak nitelendirdiği Covid’in havacılığın geleceğini de şekillendirdiğini söyledi ve geçmiş ve güncel istatistikleri de paylaşarak IATA raporlarında da belirtildiği gibi havayollarının gelir olmadan birkaç haftadan fazla ayakta kalamayacağını ifade etti.
Arşan, aşılamanın başlaması sayesinde endüstri için iyileşme sürecine girileceğini ve bunun en az 6-7 ay süreceğini söyledi. Havayolları ile ilintili diğer iş alanlarının da aynı olumsuz sonuçlarla karşı karşıya olduğunu belirten Nevzat Arşan, hükümetlerin kararlarının her gün değişmesi ve bu nedenle havayollarının talep programı yapamaması gibi dış etkileri de hatırlattı.
Niels Colemont ise, havacılık sektörünün varlığının en zor dönemini yaşadığının altını çizerek, bazı ülkelerde başlatılan toplu corona virüs aşılamasının ardından ortaya çıkan olumlu işaretlerden bahsetti. Colemont, insanların 2021 yazı için seyahat planları yapmaya başladığını ve salgın sonrası sürecin geçmişten çok farklı olacağını belirtti.
Colemont, Covid-19 sonrasında havayollarının operasyonel olmayan çok sayıda uçakla kala kalmasının ardından son dakika program değişiklikleri ile de baş edebilmek için
Nalan Gelirli, karşı karşıya olduğumuz bu beklenmedik dönemden sonra şirketlerin iş modellerini ve yaklaşımlarını değiştirmeleri gerektiğini belirtti. Gelirli, pandemi nedeniyle meydana gelen mali kayıplar nedeniyle genel olarak havayolları şirketlerinin gelecek harcama tutarlarının ve taleplerinin geçmişten farklı olacağını vurguladı.
Revenue Strategy Aero Mexico kıdemli müdürü Pablo Amayo da panele katılarak sorular sordu ve kendi görüşlerini paylaştı.
Panel sonunda konuşmacılar, müşterilerin yeni beklentilerinin neler olacağı, havayollarının ihtiyaç duyacağı farklı ekipmanlar ve diğer konularla ilgili olarak katılımcıların sorularını da yanıtladı.